π πππ πππ‘π‘ππ¦ π ππ§ ππ‘π‘π!
~
Als actrice Anna Schoen deze voorstelling gaat spelen, is zij 41,5. Dezelfde leeftijd die haar moeder had toen ze te horen kreeg dat ze kanker had. Dat dat haar doodvonnis zou zijn, wist ze toen nog niet. Nu is Anna zelf moeder en de dag komt in zicht dat zij ouder zal zijn dan haar eigen moeder ooit geworden is. Het publiek is getuige van deze dag. De dag waarop alles kan instorten, maar ook de dag waarop alles openbreekt en zich nieuw aandient. De voorstelling is een ode aan de verbeelding en aan de dapperheid. Een ode aan het leven, en daarmee een ultieme afrekening met de dood.
Anna besluit deze dag in bed te blijven liggen. Ze mijmert over die ene lelijke, blauwe teennagel. Over spugen in de elektrische bakfiets van zoβn β%$#@%^β op de BSO van Kobie en Maxie. Over haar vader. Over haar poppenboerderij, en hoe die ineens verdwenen was. Ze denkt aan Jos. Aan de dood van haar moeder. Aan haar eigen dood, en wat ze nog graag had willen doen in haar leven.
~
PERS OVER ECHO
~
“Een aangrijpende solo van Anna Schoen”
“Anna Schoen komt heel dichtbij via de livestream” β
β
β
β
De Telegraaf
‘”INDRUKWEKKENDE WORSTELING MET TOEKOMST EN SCHULD”
Theaterkrant
“ECHO is raar en rauw, maar ook pijnlijk persoonlijk en tegendraads” β
β
β
β
de Volkskrant
πππ π©ππ‘ ππ₯πππ‘ ππ₯π’π¨π£
~
ππ’ππ‘ ππ₯πππ‘π¦
~
Voor de tekst van ECHO heeft hij zich laten inspireren door de muziek van Eef en gesprekken tussen Anna en haar vader.
~
ππ’ π©ππ‘ πππ‘ ππ’π¦ππ
~
Van den Bosch studeerde kunstgeschiedenis en archeologie aan de Universiteit van Amsterdam en beeldende kunst aan de Rietveld Academie. Van 2009 tot 2016 was hij naast Ola Mafalaani mede-artistiek leider van het Noord Nederlands Toneel. In 1980 was Van den Bosch oprichter van Alex d’Electrique, waarvan hij artistiek leider was.
Typerend voor de stijl Van den Bosch is het rauwe realisme en het humoristische absurdisme in taal, beeld en dramaturgie. Zijn voorstellingen zitten vol visuele slapstick en materieel geweld.
~
π¦ππ¦πππ π©ππ‘ π₯πππ
~
Als scenegraaf en lichtontwerper speelt Sascha graag met de verwachtingen die het publiek heeft van de ruimte waar ons allemaal bevinden. Ze doet dit door de regels, conventies en praktische elementen van het theater nauwkeurig te bekijken en de bekende elementen opnieuw te definiΓ«ren. Ze laat hierbij graag ruimte over zodat het publiek een eigen interpretatie kan geven aan wat ze op dat moment zien en beleven.
~
π§πππππ§π¦
~
Voor tickets zie agenda.
~
ECHO is nu te boeken voor seizoen 20/21 en seizoen 21/22. Neem voor meer informatie contact op met Corien
~
Credits
Concept theatergroep ECHO
Compositie Eef van Breen
Tekst Koen Frijns
Regie Ko van den Bosch
Spel Anna Schoen
Muziek Eef van Breen Group
– Harp/zang Eva Tebbe
– Zang Michaela Riener, Charlotte Houberg
– Contrabas/elektrische bas/zang Stathis Elio
– Trompet/flugelhorn Eef van Breen
– Cello Amber Docters van Leeuwen
– Piano/synthesizer Julian Schneemann
– Drums Frank Rosaly
Scenografie en licht Sascha van Riel
Kostuum Jessica Helbach
Dramaturgie Ninke Overbeek
Stagiaire regie-assistent Maggie Symonds
Sounddesign Peter Zwart
Geluid Erik Drost
Licht Elmar Neudam
Productie Clare Dowling / Caco Verhees
Publiciteit Studio Miek Uittenhout
Grafische vormgeving Superpulp
PR & marketing Janai Shiboleth
Zakelijke leiding Corien van der Poll / Yvonne Pos
ECHO wordt mede mogelijk gemaakt door: Prins Bernhard Cultuurfonds, Fonds Podiumkunsten, NORMA fonds, Dioraphte, Lira Fonds, Provincie Gelderland, Gemeente Arnhem en Toneelgroep Oostpool.